lördag 9 april 2011

Vååår!

Nu har det verkligen börjat! Det sprutar upp växtlighet ur marken. =)


Härliga vårstjärnor på gång i entréplanteringen.
Även Tulipa tarda kommer starkt i den rabatten, men än så länge har jag bara sett bladen.


Tittar man riktigt noga kan man se zebraränderna längst upp. Då vet man att det är irisen 'Katharine Hodgkin' som snart tänker slå ut sin vackra blomma även i min rabatt.

På gräsmattan på nedre plan, närmast grannen, upptäckte jag att hennes tusenskönor inte bara smitit in på min sida =), utan även börjat blomma! Tyvärr blev det ingen bild...



En titt på syrenhäcken avslöjar dels att rådjuren varit framme under vintern och toppat mina älsklingar, men även att häcken kommer att bli grön i år också. Frågan är om den tänker växa något i år. Eller blomma...

1 kommentar:

Helena sa...

Javisst är det vår!Det gäller att vara med nu så man inget missar :-)det går ju så fort!
KRAM från PTI/Acchleja Helena