söndag 12 juni 2011

Trädgården...

Just nu är min trädgård så fylld av blomning och knoppar att jag blir alldeles salig när jag vistas i den. =)

Buskrabatten, som är min vita rabatt, drar ögonen till sig när man står nere på vägen, och det är underbart!


 Min lilla schersmin (inte den gamla från tomten) är översållad av blommor,


liksom min Nevadaros, som verkar ha blivit fullkomligt galen i år.


Den vita pionen har ovanligt många knoppar i år. Och jag får inte glömma grönliljan! Förra året blev det bara en blomstängel, men i år är det inte mindre än sex på gång. Underbart!

I murrundeln är mina gula dagliljor som tokiga, och den rosa pionen har just slagit ut mitt i sitt tistelhav. Smultronen har börjat mogna också.


Pionerna blommar på murkrönet också, och jag är så nöjd med hur de tittar över kanten på muren, så att men kan se dem i ögonhöjd, istället för att böja sig över dem. Det gör dem lite speciella, även om jag har likadana i murrundeln.
Och Martin har slagit ut! Rosen Martin Frobisher är verkligen en av mina favoriter, och nu blommar han så vackert i sitt hörn av trädgården. =)


Aklejorna blommar också lite överallt, och någonstans på en blogg såg jag hur fint det blir att klippa av dem och låta dem flyta i vatten, så det anammade jag förstås.

Rabarberplantorna som jag helt spontant planterade i torsdags har redan kommit med små gröna, skrynkliga bladknoppar, och de lovar i detta tidiga skede redan större rabarber än min snart fyraåriga planta. I like! Och vid en närmare räkning tror jag att det skulle kunna bli en flaska flädersaft från min egen trädgård i år. Även om det blir lite senare än man kunde hoppas...


Inga kommentarer: