söndag 24 juli 2011

Nu blev det svårt...

Jag har av någon anledning fått tre dagliljor i en rabatt där jag bara ska ha två.
Det vill säga, jag har bara skrivit upp två som sitter i den rabatten,
självklart vill jag ha så många som möjligt! =)

Enligt mina anteckningar finns den okända rosa från Lena och 'Pardon Me' i rabatten.
Men i verkligheten är det alldeles uppenbart tre ruggar.
Vilken är den hemliga tredje?
Och vilken är vilken?

Sista frågan får jag ju svar på när de slår ut,
och är det rätt som slår ut får jag svar på första frågan också.

Det blev bara knopp i två av dem i år, men en av frågorna får i alla fall svar.

Eller...?


När den rosa slog ut var det ingen tvekan.


Igår slog den här ut.
'Pardon Me', så klart.
Eller...?


Den är väldigt lik den namnlösa från svärmor som slog ut häromdagen.


Utsidan är också väldigt lik.

Och är inte 'Pardon Me' mindre än den här?

Svärmors daglilja satt i den här rabatten ett tag, så en bit kan ha blivit kvar...

Attans, nu får jag vänta till nästa år innan jag får svar!
Får inte glömma att vattna ihärdigt, så att alla går i knopp!

3 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Ändå ett rätt trevligt bekymmer, eftersom de är så vackra.Här är de enkelt gula eller orange.Hitteruggar från någon strutstipp.En av dem doftar.Inte dumt!

Jutis sa...

Ett dagliljemysterium... spännande!

Carina sa...

Kul med lite överraskningar, särskilt när dom är så fina.