onsdag 3 augusti 2011

Bakom hörnet

framsidan av huset har vi vår entré.
Där passerar alla våra gäster.
 
baksidan av huset har vi vår altan och barnens lekplats med gungor och sandlåda.
De allra flesta gäster hamnar där på ett eller annat sätt, åtminstone på sommarhalvåret.

västra kortsidan har vi vår köksträdgård.
Eftersom jag är väldigt nöjd med utvecklingen där,
och eftersom det är den logiska vägen från fram- till baksida,
kommer många av våra gäster även dit.


Men östra sidan av huset är lite hemlig.
Där finns ingenting.
Jo, en problematisk och brant slänt,
som vi knappt ens vågar rensa av rädsla att den ska rasa ner på oss,
och några plantor klätterhortensia som ska försöka hålla fast slänten.


Men nu har det hänt något bakom mitt hemliga hörn.


Vi har grävt bort gräset på en plätt.


Sambon har lagt plattor på plätten.


Och byggt ett väggfast bord i låg arbetshöjd.
Perfekt till mig!

5 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Grattis till din arbetsbänk! Här blir säkert en ny favvoplats:-)

Kram Anna Vattenkanna

Eva-Lotta sa...

Jag ger mig den på att era gäster samlas här nästa gång ;) Vilken superbra arbetsplats!! Kram Lotta

Hildas Hem & Trädgård sa...

Men va bra!!! Mycket planterande blir det där i framtiden. Snyggt!

Kramar

Jutis sa...

Det blev ju riktigt fint!

Carina sa...

Åhh så härligt, det är när man ser sådanna möjligheter som man inser att man har för liten trädgård.