söndag 13 november 2011

Julpyssel i morgon!

Den lilla, lilla trädgårdsföreningen Acchleja kommer i morgon kväll att sammanstråla för att julpyssla. Det är nog det minst trädgårdsrelaterade vi gör tillsammans, men vissa av alstren hamnar i alla fall ute i trädgården, kanske till och med året runt. =)

I år är det jag som är värdinna, och jag hoppas att jag ska hinna fotografera något, så att det blir ett inlägg om kvällen så småningom.

Förra året var vi hemma hos Helena.


Någon hade med sig en av de vackraste jultidningar jag sett (har glömt namnet på den)
och jag passade på att använda den som bakgrund när jag fotade mitt pyssel.


Slutresultatet blev detta.


Och här syns våra samlade verk.
Jag har gjort de vita ringarna och hjärtat,
Petra gjorde det röda hjärtat (och flera likadana)
och Lena gjorde de små kransarna.
Ställningen och de små hjärtana var Helenas pyssel: en julkalender till min yngsta dotter.
(Helena är mina barns faster)


Det blev förstås lite extra pyssel för mig,
men så här blev den med guldfärg på stjärnan och 24 små paket.


Stora tjejen har också fått en julkalender av sin faster.
Den köptes färdigkonfektionerad, men är inte mindre imponerande för det!

 Vilket påminner mig om att det snart är dags att slå in paket igen... :P



2 kommentarer:

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Åh, så mycket fint pyssel - visst är det roligt att julpyssla :-) Tack för fin inspiration!

/Annika

Helena sa...

Det ska bli kul vi ses snart!
KRAM från Acchleja Helena/PTI/Faster ;-)