söndag 29 april 2012

Vilken trädgårdshelg!

Långhelg i slutet av april, vilken underbar idé!


Särskilt som våren äntligen bestämt sig för att komma igång
med både solsken och värme!

Det är lite frustrerande att tre dagar måste ägnas åt annat än trädgård,
men eftersom jag tjuvstartade i fredags
och var supereffektiv idag, känns det ändå helt okej.

En massa småprojekt har betats av,
och ett stort har inletts så smått.

Om vädergudarna låter marken torka upp
kommer nästa helg att ägnas åt att eliminera ett av våra fulhörn,
så nu måste allt skräp vi lagrat där flyttas.
Min del av arbetet var att flytta komposten,
och det blev en bonus jag inte räknat med.


En första jordleverans till dagliljekullen!
Prima, nysållad kompostjord.
Det blir knappast bättre än så.

I morgon är det bakning på schemat, och på tisdag har vi sjuårskalas.
Men jag blir inte helt utan trädgård ändå:
Födelsedagsbarnet har önskat sig både körsbärsträd och blåbärsbuskar.
Mammas flicka!

2 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Tänk att det är både ledigt OCH fint väder! Dagliljekullen...låter som det kommer att bli sevärt!

Hélena sa...

Visst är det frustrerande när man inte kan komma ut och vädret är underbart. Jag har några härliga trädgårdsdagar men vissa helger blir ju så där. Härliga presenter din kille önskar sig.
Ha det bäst!
Kram Hélena