lördag 30 juni 2012

Bråttom i juni


I sista stund slänger jag in min månadsanalys,
baserad på bilderna i min underbara familjekalender av Judith Glover.

På junibilden är det bråttom.
Det är blommor överallt och alla är på väg någonstans.
Springa mellan rabatterna för att plocka in och ha i vas!

Hos mig har det varit både bråttom och precis tvärtom i juni.
När regnet har öst ner över mig och min trädgård har det varit lugnt.
I sävlig takt har jag hasat omkring inomhus och längtat ut.

Sen tittar solen fram en stund, och då blir det bråttom!
Snabbt ut för att hinna göra något innan regnet kommer igen.
Då springer jag mellan rabatterna för att hinna se allt 
och kanske få med en bukett in.

Har ni haft bråttom i juni?


PS: På måndag drar jag vinnarna i min utlottning. Passa på att vara med!
Klicka här för att komma till utlottningen.

1 kommentar:

Hélena sa...

Nej, inte bråttom men jag inser att jag har inte många dagar hemma i juli. Nåja, så kan det vara ibland.
Ha det bäst!
Kram Hélena