fredag 20 juli 2012

3 år för sent...

I morgon bitti drar jag ut på äventyr!
Jag tar med mig mamma och min stora tjej och flyger till goda vänner i Tyskland för några dagars samvaro.
Jag kan knappt tåla mig, men jag kommer förstås att sakna resten av familjen,
som stannar hemma och vaktar hus och trädgård.

Park der Generationen. Bilden lånad från parkanlagen-reichenbach.de
Målet för resan är den lilla staden Reichenbach i Vogtland, Sachsen.
2009 anordnades Landesgartenschau (en stor trädgårdsmässa/utställning) i Reichenbach,
men då hade jag inte möjlighet att åka dit, höggravid som jag var.

Göltzschtalbrücke. Bilden lånad från reichenbach-vogtland.de
Förhoppningsvis finns det lite trädgård kvar att njuta av även så här tre år för sent.
Göltzschtalbrücke finns dock alltid kvar!


PS: är det fler än jag som har problem med bakgrundsfärgen vid viss text i blogger?
Den envisas med att ändra sig, och i det nya gränssnittet hittar jag inget enkelt sätt att ändra tillbaka.
Se sista stycket ovan... Jag har skrivit om det fem-tio gånger, men nu ger jag upp!

Inga kommentarer: