söndag 15 juli 2012

Lockande knoppar

Tog en liten kvällsrunda i trädgården.
Dagens regn har dragit bort och nu är det en blå sommarkvällshimmel med lätta molnslöjor som möter ögat.
Hamnade förstås vid Dagliljekullen, som jag alltid gör.
Jag älskar verkligen det stället!
Idag fascineras jag av några knoppar som lovar blomning snart.


'Double River Wye' slår nog ut i morgon.
Den har visst en lätt anstrykning av brunt på utsidan av knoppen.
Det har jag aldrig tänkt på förut...


'Nugget' har små tjocka knoppar.
Jag är lite orolig att gallmyggan har slagit till,
så här bulliga knoppar brukar vara det, men 'Nugget' är 'Nugget'... hoppas jag!


'Mary Todd' låter nog vänta på sig ett par dagar till,
men visst är hon läcker med de bruna topparna?!


Slutligen kommer jag till 'Smuggler's Gold'.
Den tar jag inte fel på i första taget.
Ser ni att den skiftar i lite smutsgult? 
(Syns nog bättre om ni klickar upp bilden)
Jag brukar tänka på hur smutsigt smugglat guld blir...
Blomman är hur som helst underbart charmig, i morgon får jag nog se den!




1 kommentar:

Cika sa...

Vackra betraktelser! Ibland är det spänningen med att vänta på att blommorna ska slå ut, som är det bästa!
Jag väntar just nu på pionvallmon : )
/Cika