lördag 28 juli 2012

Lyckad placering!


Nu har mina luktärter börjat blomma.
Det blev inte så många, trots att jag sådde flera olika sorter i flera omgångar,
men de som blommar luktar så gott att det inte gör något längre.


Och minsann om jag inte lyckades bra med placeringen!
Se hur de sträcker sig upp mot mitt köksfönster, som alltid står lite på glänt så här års.
Doften smyger sig in och berusar medan man lagar mat eller plockar i köket.
Underbart!

Dessutom...
-måste jag ju vísa vad som väntade på mig när jag kom hem från Tyskland.


Två färdigbyggda och -målade bänkar till farstukvisten!
Det är de där bänkarna jag började med 2008 är äntligen färdiga!
Visst blev de fina?! Det är alldeles underbart att krypa upp där med kaffeglaset,
även om det finns risk för att det är för hett den här tiden på året.
När vårsolens första värmande strålar kommer det här att vara bästa platsen!
Jag är supernöjd!

5 kommentarer:

Helena sa...

Han är inte så dum den dära sambon du har ;-) o jag är inte det minsta partisk ;-))
KRAM Acchelja Helena/PTI/Syster till den dära sambon!

Maribel sa...

Det är inte alls dumt med överraskningar, luktärten har fin färg, mina frön har inte kommit i jorden, hoppas de håller sig till nästa år, glömde totalt bort dem.
Ha det gott /Marika

Lantis tantiz sa...

Så mysigt du kommer ha där på bänken. Riktiga ljugarbänkar. Härligt! Ha en trevlig helg!

Ulrika sa...

Åhh vilken snygg bänk, kan du lukta på dom vackra luktärtorna därifrån!

Kram

Hélena sa...

Supermysig bänk! Mina luktärter har precis startat sin blomning men placeringen är inte lika smart som din :-)
Kram Hélena