tisdag 5 mars 2013

Trädgårdssugen


Idag är det vår i luften här hos mig.
Vintern börjar sjunka ihop och våren rinner i små rännilar nerför soliga backar.
Slänterna längs vägen jag kör till och från jobbet är fläckvis snöfria
och idag hittade jag några snödroppar på en skyddad innergård på jobbet.
Eftermiddagskaffet intogs på trappen till tonerna av takdropp
och jag känner att något har hänt...

Min stenmur börjar smälta fram.

Trädgårdssuget har kommit tillbaka!
Jag vill gå små rundor i trädgården och "kolla till".
Se hur det ligger till.
Plocka lite här och fixa lite där.

Man ser mer och mer av bärbuskarna.

Lite grönt i jordgubbstornet!

Grannarna har tagit ner en massa träd på sin tomt, 
och i senaste svängen tog de även ner sista björken på vår tomt.
Den var inte i så gott skick, och eftersom den inte gav oss någon skugga,
men desto mer åt grannarna enades vi om att ta ner den.

Lite skador blev det, och snön dolde mycket av strukturen i trädgården, 
så de kära grannarna har trampat omkring i några planteringar.
Suck...


Men nu har jag för första gången rhododendron i vas.
Alltid något!

Ha det fint!

2 kommentarer:

Helens trädgård sa...

Ser härligt ut då snön sakta håller på att smälta bort från dina rabatter.
Det är så roligt och spännande att gå runt och kolla då vårväxterna börjar krypa upp ovan jord :=)

Här är snödjupet fortfarande mellan 80-100cm så än dröjer det lite till innan våren når hit.

Trevlig kväll!

Villa Ryttarängen sa...

Visst är det härligt nu när det droppar och våras där ute. Kul och se vad som händer i vasen.. Kraaam pia