tisdag 2 april 2013

Näpp! Det går inte!

I höstas hade jag en period av lite sämre ekonomi,
och letade inkomster och minskade utgifter överallt.
En idé var att strypa prenumerationen på trädgårdstidningen,
det var ju en onödig lyx, och jag har massor av dem samlade i arkivet,
så jag kan ju njuta lyxen att bläddra i blanka sidor fyllda med trädgårdsinspiration i alla fall.

Nu hade jag (som tur var) en sådan prenumeration som är förbetald,
så jag tjänade inte ett rött öre på att säga upp den, utan lät den löpa tills den tog slut.


Idag kom så det sista numret i min postlåda.
Efter detta ska jag alltså klara mig utan adresserad trädgårdstidning.

Näpp!
Det går inte!

Ekonomin har repat sig betänkligt sedan i höstas, 
och jag kan definitivt unna mig lyxen av nya blanka sidor av trädgårdsinspiration!
Prenumerationen är förlängd och jag slipper missa ett endaste nummer!

Hurra!

Ha det fint!

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Hi Hi! Känner så väl igen mig, när det är ebb i kassan så sparas det in på tidningar som man sååå gärna vill ha och läsa. Sen så köper man igen... Kraaaaam Pia

Margot sa...

Åh vad jag känner igen mig där:) Men man vill ju inte missa ett enda nummer!
Ha det gott!

Felix sa...

Samma tidning kommer i lådan här med! :-) Men den är förhållandevis billig jämfört med en del andra inrednings- och trädgårdstidningar, så den får fortsätta att komma...

Vårhälsningar
Elisabet

Helens trädgård sa...

Fick möjligheten att lotta ut 2 entrébiljetter till Nordiska Trädgårdar. Vilket jag gjorde i går och dom vinnarna är meddelade.

Idag kom dom med posten men brevet innehöll även en biljett till mig.
Eftersom jag inte behöver en biljett utan har frikort lottade jag ut min biljett bland er som deltog men inte vann i den första dragningen.
Du stod som vinnare av den här sista biljetten.
Grattis Caroline!
Maila mig snarast din adress så skickar jag den till dig.
(37nyman@telia.com)

Ha en fin dag!