fredag 4 oktober 2013

Nummer 1

Det blir ett snabbt litet inlägg i dagens Blommig Fredag.
Jag har fått tillbaka halsontet som jag skickade vidare till Helena i förra veckan,
och nu tog det med sig en hel förkylning med rinnande näsa och ögon, feber och värk i kroppen.

Temat idag är Nummer 1, och jag väljer att presentera den första dagliljan jag köpte.


'Ice Carnival' heter den, och är en sån där ljust, ljust gul variant 
som nästan kan tyckas vara vit i vissa vinklar.
Men jag har bestämt för mig att den var ljusgul i min värld även när jag köpte den.


Som för att ytterligare kvala in i temat var detta den första växt jag köpte på Zetas,
när jag var där för första gången 2007.


Näpp, mer än så orkar jag faktiskt inte berätta om 'Ice Carnival'.
Håll tummarna för att halsontet tar med sig alla andra symtom och far iväg riktigt snart!


Kika gärna in här för fler ettor!

Ha det fint!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Första dagliljan, men inte den sista?
Knapp man vågar skriva här- är rädd att bli smittat med halsont och feber....
Men jag törs :)
Blir AAAALDRIG sjuk, inte jag :)
/ Teppi

Ninnis sa...

Underbart första val....så bedårande bilder....=)

Ha det gott !!!

Kram Ninni

Gunilla sa...

Dagliljor är så fina.
Fast jag har lite svårt för att få de att blomma det blir bara blad.

Trevlig Helg

Villrose sa...

En lysende, flott ener! Første degliljen er noe eget :-)

God bedring til deg!

Charlotta sa...

Vilken vacker daglilja! Din header är också fantastisk måste jag tillägga.

Krya på dig!

Kristinas oas sa...

En riktigt snygging till daglilja! Önskar dig en fortsatt fin helg.
Kristina

samson sa...

jag bara älskar dagliljor skulle vilja ha alla men det går ju bara inte
mycket fin etta
krya på dej
maggan

Veronica sa...

Stackare! Det är verkligen inte kul att vara sjuk!
Bra att du orkade välja din nummer ett! Och den är verkligen värd att vara det!

Krya på dig vännen.... <3

Meta sa...

Javisst det är väl klart att du skall ha en daglilja. De är så fina
Ha en fin söndag och krya på dig.
Kram Meta

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Hoppas du piggat på dig nu, feber är inte kul! Den första dagliljan - fint val och därtill i de färger jag gillar bäst. Den åker upp på önskelistan - tack för tipset :-)

Ha det gott! /Carina

Lena/isklockan sa...

Men vad fin den är . Den hamnar på " min vill ha lista " Kram