måndag 3 mars 2014

Ett tecken!

Igår vräkte snön ner på mig när jag tog min kvällspromenad.
Eller... först regnade det, 
och sedan blev regndropparna bara större, fluffigare och vitare,
och till slut fick jag snällt erkänna att det snöade...
Suck!

Men frampå dagen idag var det vårkänning i luften igen,
och SMHI har sagt att det är vår här hos mig nu,
så man kanske kan börja tro på det nu.
Kanske kan börja snegla på penséer...

Och tro det eller ej, men Moder Natur skickade mig ett slutgiltigt tecken!


I gruset vid min farstukvist sitter en liten blöt pensé och blommar!
En liten frösådd kämpe som säger mig att jag kan hoppa över sneglandet
och gå direkt på köpandet!
För klarar den av att ta sig upp, i snöglopp och allt,
ska väl dess kusiner från handelsträdgården kunna överleva i alla fall!

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Lycka att ha penséer som hälsar en när man kommer ut på farstutrappen. Oavsett var de kommer ifrån. :)

Anonym sa...

Ja, jag väljer "Anonym" för jag är inte så hemma på detta, men en kommentar kan du få i alla fall. Jag blev glad när jag såg din bild på den lilla penséplantan för då är det säkert vår på gång! Jag gillar penséer trots att de är så "vanliga", gillar blommornas alla olika "ansikten". Själv sådde jag frön som jag plockade i krukan jag hade på trappan. De kom upp och har överlevt vintern, men inte kommit i blom än. Med vänlig hälsning Bethan Modin