söndag 15 april 2012

Reportage i tidningen


Igår fick EskilstunaKurirens läsare trädgårdstips i helgbilagan Evelina.
Och vem var det som tipsade då?
Jo, en trevlig liten filur som kallar sig Acchleja-Carro!


Vi fick en förfrågan om någon av oss Acchlejor ville ställa upp och trädgårdstipsa,
och eftersom jag är så mycket modigare än de andra blev det jag. ;-)
(Men jag får väl erkänna att både Petra och Helena har varit med tidigare)

Så för snart en månad sen, då när våren var som mest fantastisk,
fick jag besök i min trädgård av en reporter och en fotograf.

Vi pratade om mina tips för tidig vår i trädgården,
om trädgårdsföreningen Acchleja
och om alla mina projekt för säsongen.


Sen slog våren tvärnit
och jag har fått vänta länge på att reportaget ska komma i tryck.
Jag har sett fram emot det (så klart)
men också våndats något otroligt!
Särskilt som jag inte riktigt kunde minnas vad jag sagt...

Men nu är det alltså ute och jag är nöjd.
Klicka på bilderna för att få upp dem lite större.




Mina fyra tips var följande:






5 kommentarer:

Hélena sa...

Så roligt och vilka bra tips! Förstår att du var spänd man vet ju aldrig hur det blir när det blir färdigt.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Tant Otteskrufv sa...

Kul att de tar en lokal förmåga och inte köper in något färdigt!

Annika Christensen sa...

Men vad kul! Tack för att du visar.
Det var jättekul att ses och jag hoppas vi kan sitta ner en stund nästa gång vi ses. Det blev lite väl mycket för lilla mig. Fast jättekul på alla vis. Men man hann inte prata så mycket. Vi har planer på att komma till sommaren så hoppas att du är hemma då.
Kram och tack
Annika

IreneL sa...

Bra tips du gav! Kul att se andras bilder från mässan! En del saker missade jag!
Ha det bra!

Trädgården på Höjden... sa...

Bra tips och så kul med ett sånt stort reportage.

Hälsar Åsa