tisdag 30 juli 2013

Dagliljor, dagliljor, dagliljor!!!

Enklaste valet på hela året!
Anna Vattenkannas utmaning där man ska tvinga sig själv 
att välja ut en endaste favorit varje månad brukar vara riktigt svår,
men i juli blev det "easy-peasy"!

I förgrunden: 'Double Challenger'

Om man tittar på mina blogginlägg i juli
märker man snart att varenda ett har taggats med antingen "dagliljor" eller "Dagliljekullen".
Kan mitt val då med någorlunda trovärdighet bli något annat än daglilja?

'Frances Fay'
Det är bara att inse: jag är helt insnöad på dagliljor!

Enligt etiketten är det Citrina, men troligen är den felmärkt.
De flesta av mina dagliljor är gula, och de blir hela tiden fler och fler.

'Rocket City'

De orangea är också ganska många.
Liksom gul-orangea.
Och orange-gula.
:D

'Campfire Embers'
Men de som drar blicken till sig i vimlet på Dagliljekullen är ändå de röda.

Namnlös från svärmor
Det gör ju inte saken sämre att båda mina röda är så graciösa i formen.

Dagliljekullen
Häromdagen blommade helt otroliga 99 blommor på min Dagliljekulle!
(Jag räknar de överblommade när jag "deadheadar" dagen efter.)


Man kan ju säga att den växt till sig sedan förra årets mingel!


Fler favoriter hittar du hos Anna Vattenkanna.

Ha det fint!

5 kommentarer:

Helena sa...

Svärmors är bra snygg!Annars är det svårt att ha en favvo bland dem :)
KRAM fån mig!

Villa Ryttarängen sa...

Oj vad många dagliljor. Fint!Kraaaam Pia

Hildas Hem & Trädgård sa...

Va fin dagliljekullen är!!!! Det är bara att sitta och njuta!
Hoppas att sommaren är bra!
Många kramar

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Snyggt med en kulle för dagliljorna då skymmer de inte varann så lätt. Väldigt bra julival!

Kristinas oas sa...

Dagliljor är en favorit här också! Din kulle är snygg och kommer att bli ännu snyggare för varje år, så bra idé att höja upp en del så dagliljorna syns bättre. Kram Kristina