tisdag 26 mars 2013

Mars månads favorit

Jaa! Jag hittade den!
Som jag har letat efter månadens favorit, och idag var den plötsligt där!
I entréplanteringen.


Nej, inte apeln. Lite längre upp i hörnet...


Ser ni den?


Nu då?


Snödroppar!
Ja, de blommar ju inte, och inga knoppar heller,
men de är uppe, och jag bara ääälskar dem!

Så sent som igår var det fortfarande snö på det här stället,
men efter ett par dagar med plusgrader naggas snötäcket snabbt i kanterna.


Fler marsfavoriter hittar ni hos Anna Vattenkanna.

Ha det fint!

3 kommentarer:

Helena sa...

Ha ha vad roligt ;) bättre än mitt fynd idag dårrå :)
KRAM från mig!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Fniss, så ser mina också ut. Man måste verkligen leta!

Anna Vattenkanna sa...

Hihi, visst ser jag de små gröna spröten. Men snart så ska de blomma så fint även hos dig ska du se.

Kram