lördag 30 november 2013

Helt galet!

Det är ju inte klokt att det alltid ska bli så här!
Varenda månad sitter jag i sista stund och skriver om månadsfavoriten!
Nu i november höll jag till och med på att bli utan bilder.

I tvåtaget svischade jag iväg till det stora blågula varuhuset i en grannstad, 
och när jag satt i bilen kom jag på att jag ännu inte fotograferat månadens favorit.
Hur fokuserat jag än skulle passera genom varuhuset 
skulle mörkret ha lagt sig över trädgården när jag kom hem.
Vad gör man?

Jo, man ringer hem och kommenderar ut sambon att fotografera.
Som tur var hade jag valt en växt som han inte kunde ta fel på!


Rhododendron.
Det är den enda buske i min trädgård som fortfarande är grön.
Jag är inte så mycket för det där med vintergrönt, i alla fall inte i teorin.
När jag i praktiken tittar på denna enda vintergröna... 
Ja, då känns det som att det är rätt okej i alla fall.
Man blir liksom lite glad av att se nåt grönt mitt i allt det bruna.


Vid en första anblick kan man tro att det är vår 
och att knopparna snart, snart kommer att spricka ut i ljuvliga lila blommor...
Sen ser man iskristallerna, och kommer ihåg att det är sista november.
Den är rätt fantastisk!


Fler som tvingat sig att välja en enda favorit i november hittar ni hos Anna Vattenkanna.

Ha det fint!

1 kommentar:

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Vintergrönt i november är skönt att titta på. Jobbade ett tag i USA en vinter och funderade på varför allt, precis allt var så tråkigt färgmässigt... ..kom på att vi har mycket mer barrträd som ger lite färg på vintern. Det vintergröna gör mer än vi tror. Fint val. Ha en skön andra advent! /Carina