söndag 23 juni 2013

I stark konkurrens

Ojoj, Anna Vattenkanna har verkligen fått med ordets sanna betydelse 
när hon knåpade ihop sin utmaning.
Att välja ut månadens favorit i juni är sannerligen en utmaning!

Men, men... Jag har nu gjort mitt val.
I början av månaden var jag helt säker på att det skulle vara en daglilja,
men även om jag fullkomligt avgudar mina dagliljor 
och tar minst en daglig runda på Dagliljekullen,
så fick de ge sig på mållinjen.


Istället föll valet på min vita pion, 'Festiva Maxima'.


Hon är som en gräddbakelse, med ett litet hallonstänk i.


Det här är min enda köpepion, och det är storleksskillnad på dem!
Kan väl bero på att jag envisas med att flytta på mina andra pioner stup i kvarten...
Men nu hoppas jag att jag har hittat rätt plats åt dem också.


Sju stora blaffor till blommor och flera knoppar kvar.


Och så doftar hon underbart.
Jag tycker att pioner doftar som rosor, kan det stämma?



Ha det fint!

4 kommentarer:

Maribel sa...

Den är underbar, kan känna doften.

Godastunder-tokigaidéer sa...

Jag förstår ditt val, den hör till min favorit också och jag har en som ser ut just som din.

Kram anna

Veronica sa...

Så lustigt!
Jag tänkte just att jag bara mååååste ha en vit pion i min vita trädgård...... Voila:)

Sååå snygg!

Kram

Anna Vattenkanna sa...

Ja du, det ska vara svårt! Vi ska våndas, haha.

Så fin din pion är, jag tänker på gräddglass med jordgubbsrippel!

Kram