fredag 21 september 2012

Aj, aj, aj!

Min sambo får ursäkta, men jag har träffat en annan man.
Vi träffades första gången i Ockelbo, där vi båda minglade på rosdagarna 2008,
och sedan kunde jag inte sluta tänka på honom.

Till slut gick det inte att stå emot längre.
Han fick flytta hem till mig.

Vi har inte varit annat än lyckliga tillsammans,
men han är ganska hårdhänt.
Han rivs.
Så pass att jag har fått klösmärken.
Flera gånger.


Japp, min älskare är den mycket taggiga rosen 'Martin Frobisher'.
Eller inte mycket taggig, egentligen, mer normalt taggig,
men mycket rivig.
Han vet precis hur han ska använda sina taggar, om man säger så...


Det var mitt bidrag till veckans Blommig fredag.
Fler tolkningar av temat Aj, aj, aj! hittar du här.

Ha det fint!

12 kommentarer:

Berit sa...

:) kul inlägg!!!
Ha en underbar helg!!

Eva Linnea sa...

En toppenskön helg i trädgården önskar Eva Linnea

Ruben sa...

Tänk dig för nästa gång du tar hem okända män! ;-)

Trevlig helg!
/Ruben

Vivian Tisting sa...

Haha, det kan bli lite rivit ibland.
Ha en skön helg
Vivian

Unknown sa...

Fniss, vilken kul tolkning!
Ha en riktigt skön helg,
Charlotta

Lena/isklockan sa...

Den var bra:-) Snygg han är.

Kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Han är helt ljuvlig Martin:)). Jag har honom också:)). 4 st till och med:)).
Härligt inlägg.
Ha en fin helg.
Kram Maria

Hélena sa...

Åh, så vacker, så otroligt vacker han är. Undrar vad H skulle säga om jag bad Martin flytta in...
Ha det bäst!
Kram Hélena

carinaon sa...

Roligt inlägg! En sådan skulle man ha...
Kram Carina

Cika sa...

Bra början..det kunde ha varit värre än en vacker ros ; )
/Cika

Gela sa...

Uou Uou Uuo förstår om maken är svartsjuk. Ha en fin fin helg/Gela

AnnA sa...

Hej!
Det var ju ett kul inlägg, och sådan tur att din Martin inte är en klängranka...;)
En fortsatt skön helg!
hälsn
AnnA