onsdag 26 september 2012

Mitt bästa höstpynt

Jag är så glad att så många redan har bidragit till min länksamling! Tack för det! 
Och fortsätt lägga till länkar, jag har sett till att den är öppen november ut, 
tills den första vintermånaden träder in...

Men jag ska väl bidra själv också, tänkte jag...
Jag har letat och letat efter något gammalt höstpynt,
men inte hittat något färdigt inlägg 
(gamla inlägg är precis lika välkomna som de färska!)
så jag får helt enkelt göra ett nytt, men om ett gammalt höstpynt.

Själva alstret känner ni nog igen från länksamlingsbilden,
det var nämligen den enda höstpyntsaktiga bild jag kunde hitta i brådrasket!


Stommen är av kaprifolgrenar, men man kan använda andra långa, lättböjliga grenar också.
Jag har gjort två öglor som jag sedan fäst ihop till en hjärtform med ståltråd,
och sedan virat murgrönerankor runt.

Enkelt men snyggt!
Den gröna rosetten skulle jag nog byta ut mot en naturfärgad om jag gjorde hjärtat idag...
Och det kanske jag ska göra...
Jag blev faktiskt inspirerad av mig själv! Haha!

Ha det fint!

2 kommentarer:

Hélena sa...

Hjärtat är så vackert!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Anna-Maria sa...

Enkelt är oftast snyggt, jag gillar ditt hjärta jättemycket! Jag gjorde en i vintras av lärkgrenar det funkar också!